środa, 12 września 2018

Księga identyfikacji wizualnej

Księga dla logo
Przy specjalistycznym projektowaniu logo mamy do czynienia z tak zwaną księgą znaku. Jest to księga identyfikacji wizualnej, która opisuje wszystkie szczegółowe elementy związane z projektem logo i wszystkich późniejszych materiałów reklamowych, które będą opatrzone tym logotypem , a oprócz tego innymi znakami firmowymi. Księga taka jest częstokroć integralnym elementem wchodzący w skład identyfikacji wizualnej, niemniej jednak nie każda firma wykonuje sobie księgę znaku.



Są takie firmy, które zamawiają logo, niemniej jednak bez księgi znaku, bo w ich firmach logotyp nie będzie szeroko wykorzystywany i nie mają zamiaru przenosić go na różnorakie materiały, bo firma jest raczej niewielka i zwyczajnie nie ma takich wymogów. Przygotowanie znaków logo wraz z księgą znaku jest kosztowne. Kosztuje to zdecydowanie dodatkowo niż sam logotyp bez takiej księgi znaku. Koszt w tym przypadku wynosi co najmniej kilka tysięcy złotych. Zdarzają się także takie realizacje, w których cena dochodzi do kilkudziesięciu tysięcy złotych za logo wraz z księgą znaku. Cena księgi jest różna w zależności od tego, kto projektuje logotyp i przygotowuje tę księgę.

Jeżeli już jest to fachowa agencja reklamowa, w której pracują profesjonaliści z branży, to zwykle cena będzie dosyć wysoka. Jeżeli już jest to grafik freelancer, który nie ma takich dużych kosztów prowadzenia firmy, to cena będzie zdecydowanie niższa. Aczkolwiek nie jest to regułą, bo zdarza się, że dobrzy freelancerzy też wymagają za swoją pracę dużego honorarium. Księga znaku logo kosztuje zwykle około 5 do 10 000 zł. To jest taka uśredniona cena, z jaką najczęściej można się spotkać na rynku. Oczywiście mogą być także wyjątki, gdzie księga wizerunku firmy będzie tańsza albo droższa. Wszystko zależy już tutaj od specyfiki działania danej firmy i od tego, kto zajmuje się projektowaniem logo i wszystkich tych elementów oraz dodatkowo na ile projektant wyceni własną pracę.

Źródło informacji: więcej