niedziela, 9 września 2018

Kto projektuje logo

Jakie ma być logo
Zanim zlecisz za projektowanie logotypów w firmie graficznej, zastanów się, co chcesz przekazać potencjalnym klientom. Jaka jest idea twojego biznesu, na czym się skupiasz, jakie są twoje usługi, jakie są twoje produkty. Czy jest to branża popularna, czy także może branża premium.



To wszystko będzie miało niebagatelny wpływ na to, jak przygotujesz własne logo i czy projekt logo będzie ostatecznie zachęcał klientów do zakupu, czy będzie tak uniwersalny, że nie będzie robił na nich większego doznania. Logotypu nigdy nie należy projektować przypadkowo. Nie wolno tego powierzać osobie bez doświadczenia i w późniejszym czasie posługiwać się takim logo, bo nam wydaje się, że ona jest dobre, a gdy spojrzę na nie specjalista od promocji kto będzie wiedział, że w tym logotypie nie ma nic, co naprawdę mogłoby się wydawać interesujące i co mogłoby działać na korzyść firmy. Dużo osób zamawiających logo wcale nie zastanawia się nad tym, jaki będzie jego ostateczny efekt i czy efekt ten będzie współgrał z wizją firmy , a oprócz tego jej celami. Projekt logo jest wykonywany na szybko, tak dosłownie na kolanie, a w późniejszym czasie widać tego marne rezultaty, bo okazuje się, że to logo jest nieciekawe, analogiczny do innych, ogólnie rzecz ujmując nie porywa, albo wręcz jest brzydkie. Specjalista, za którego tworzenie logo to codzienna praca, przenigdy nie będzie się godził na tworzenie bylejakości.

Taka osoba będzie pracowała dopóty, dopóki utworzyć coś dobrego, wręcz gdyby ta praca miała trwać bardzo długo i być kosztowna. Na koszty bez wątpienia należy się nastawić, bo świetny logotyp kosztuje minimum 1000 czy 2000 zł. Im bardziej złożony, tym może być droższy i będzie kosztował około kilku tyś. zł. Czasem wysoka cena wcale nie idzie w parze z taką doskonałą jakością, ale w ogromnej liczbie przypadków tak właśnie jest, że ma to odzwierciedlenie w jakości.

Warto zobaczyć: http://www.whiteart.pl/projektowanie-logo